Digitalt tidsskrift
Et nyhetsbrev er som et lite digitalt tidsskrift, og kan være et kraftig verktøy hvis man bruker det rett. Det viktigste er å tenke at nyhetsbrevet skal primært informere, fremfor å selge, altså rundt 90% informasjon og 10% salg.
Det handler om å vekke leserens interesse for ditt marked og din bransje. Brevet må også sendes til de rette mottakerne, nemlig de som er interessert i å motta nyhetsbrev fra din bedrift. En god tittel og godt innhold vil lede leserne til din landingsside hvor du veileder kunden videre. I tillegg til å informere leserne om din bedrift gjennom et nyhetsbrev, er også alt målbart. Man kan få innsikt i for eksempel hvor mange som har åpnet brevet, og hvor mange som fulgte en lenke videre.
Fordelene
Det er flere fordeler ved å benytte seg av nyhetsbrev for nå ut til dine kunder.
- Nyhetsbrev hjelper deg å komme i kontakt med flere kunder.
- Det øker din bedrifts troverdighet og autoritet.
- Man får stor gevinst fra en investering med lav risiko.
- Det gir din markedsføringstrategi og analyse en oppsving.
- Man kan enkelt tilpasse det for å få et større engasjement.
- Nyhetsbrev kan være en god langsiktig investering.
Les mer om nyhetsbrev fra dette fantastiske blogginnlegget av ThreeColts