fbpx

Om oss

Et moderne medie- og kommunikasjonsbyrå i Fredrikstad sentrum 

Ut av Boksen AS

Ut av Boksen er akkurat det det hørers ut som. Noe som er litt annerledes, ikke helt standard, litt unikt og kanskje litt smart. Når noen tenker utenfor boksen, mener vi at personen har vært snartenkt, kreativ eller er løsningsorientert i den gitte situasjonen. Det er akkurat disse tingene vi ønsker å være. Vi vil se på oss selv som et annerledes markedsføringsbyrå som kommuniserer med publikum på en smart måte. Vi vil være den leverandøren som kan levere noe utenfor rammene, men fortsatt ha et vakkert designfølge retningslinjene og samtidig passe innenfor rammene. Derfor har vi valgt å kalle oss et kommunikasjonsbyrå. 

Beste fra to verdener

Ut av Boksen AS startet i oktober 2020 en sammenslåing av Designik og Provis. Dette partnerskapet var som skapt for hverandre og bringer sammen det beste fra to verdener.  Designik jobbet mye med frontend og design, og Provis spesialiserte seg i backend utvikling. Sammen er begge sterkere og gir fantastiske resultater. 

 

Å profilere deg riktig kan være avgjørende for om en kunde velger ditt firma. Å skape tillit og troverdighet slik at kunder velger deg er målet med markedsføring. Med et ungt og innovativt team, som brenner for teknologi, design og den moderne levemåten på sosiale medier, vi du få markedsføring som både fungerer og har en moderne fremtoning. 

Logo og grafisk design

Grafisk profil til Ut av Boksen

Når Ut av Boksen kom til liv, skulle teamet sammen komme frem til en grafisk profil vi var stolte av. Det ble mye frem og tilbake før vi landet på ut uttrykk vi kunne stelle oss bak. Heksagon, eller sekskanten er den sterkeste formen kjent. Hvis du skal fylle et rutenett med færrest antall linjer, velger du heksagon. Mønsteret tåler mye vekt og motstand og er derfor utbredt i naturen på grunn av sin effektivitet. Biene trenger mindre voks for å konstruere honningkaker og får mer styrke under kompresjon enn med andre mønstre. Derfor har vi valgt heksagon i vår grafiske profil. Ut av Boksen skal være enkelt med kortest mulig vei til målet. 

 

Som du ser i logoen, er boksen vår en faktisk boks. Vi har valgt å følge linjene der det faller naturlig å bryte boksen, og gjøre ikonet unikt. Det som er foran og synlig for alle er vakkert, fargerikt og fanger oppmerksomhet. Det du derimot ikke ser, er hva som skjer på baksiden. Denne siden kaller vi ‘the dark side of the moon’, eller ‘the box‘ i vår verden. Det som skjer bak alt vi produserer er minst like viktig som det estetiske. Akkurat som i en klokke, finner du et helt tannhjulsystem bak fasaden og alt jobber sammen for å vise deg den korrekte tiden. Hele uret må gå som smurt og passe sammen som hånd i hanske. Tar du vekk en liten del, vil ikke klokken fungere optimalt eller verste fall stopper helt opp. Slik fungerer det også i markedsføringen og i boksen i logoen vår. Et vakkert design er det som får deg til å titte, men det de mange linjene med koder, søkeord, koblinger og mye mer som i det hele tatt ga deg muligheten til å se det flotte designet. Alt må passe sammen for å treffe blink. 

 

Det er slik digital markedsføring, grafisk design, filminnspilling og det meste vi gjør fungerer også. Det er mange linjer, koder, koblinger og mye mer som vi ikke ser. 

Vi har valgt å kalle oss nettopp dette, fordi det er det vi ønsker å være. Spesielle, unike og annerledes, nettopp «Ut av Boksen». 

Slik er det også i markedsførings verden. Det er mange regler å følge og mange ting man bør ha fokus på, når det gjelder personvern, GDPR og for eksempel Facebook markedsføring for hvordan dette bør gjøres.